یکشنبه 28 مرداد 1397  |  Sunday 19 th of August 2018
بررسی مراکز تلفن نسل جدید مبتنی بر انتقال صدا و تصویر روی شبکه
نویسنده: ظهورکاری اتنا
تاریخ: 24 مهر 1391 - 18:20:54

عنوان فارسی: بررسی مراکز تلفن نسل جدید مبتنی بر انتقال صدا و تصویر روی شبکه
عنوان انگلیسی: Review of The new generation of call centers Based on Voice and Video Transmission Over TCP/IP Network
دانشجو: ظهورکاری اتنا
استاد راهنما: كريم ملك خسروي
استاد دفاع: نامشخص
تاریخ ارائه: اسفند 1390
مقطع تحصیلی: کارشناسی
دانشگاه: دانشگاه پیام نور مشهد

چکیده فارسی: مرکز تلفن IP- PBX (Privet Branch Exchanges) یک سیستم تلفنی طراحی شده برای انتقال صدا و تصویر روی شبکه داده ها(TCP/IP) می باشد و در تقابل با شبکه عمومی سوئیچ تلفن PSTN (Public SwitchedTelephone Network) قرار دارد. دروازه های اطلاعاتی VOIP ( Voice Over IP/ انتقال صوت روی پروتکل آی پی) می توانند با PBX سنتی ترکیب شوند و از لحاظ عملکردی قادرند که شرکت های تجاری را ترغیب به استفاده از اینترانت مدیریت شده ی خود, برای کمک به کاهش هزینه های راه دور نمایند. و از منافع شبکه ی ساده برای انتقال صدا و داده استفاده کنند. که باعث صرفه جویی در هزینه ها, افزایش تحرک پذیری و بالا رفتن افزونگی می گردد. IP- PBX می تواند هم به عنوان شی ء سخت افزاری عمل کند یا به صورت مرکز تلفن مجازی, یک سیستم نرم افزاری به حساب آید. از آنجا که بخش عمده ای از قابلیت های IP- PBX در قالب نرم افزاری ارائه شده است, باعث می شود که محصولی ارزان شمرده شود و از لحاظ عملکردی می توان قابلیت های بیشتری را به آن افزود, از جمله: کنفرانس تلفنی – کنترل تماس های زنده – تلفن گویای تعاملی(IVR) – تبدیل متن به گفتار و ... .
 

چکیده انگلیسی: An IP (Internet Protocol) PBX (Private branch exchange) is a business telephone system designed to deliver voice or video over a data network and interoperate with the normal Public Switched Telephone Network (PSTN). VoIP (Voice over Internet Protocol) gateways can be combined with traditional PBX functionality enabling businesses to use their managed intranet to help reduce long distance expenses, enjoy the benefits of a single network for voice and data which in most cases give greater cost savings, greater mobility, and increased redundancy. An IP-PBX can exist as a hardware object, or virtually, as a software system. Because a major part of IP PBX functionality is provided in software, it is relatively inexpensive and makes it easy to add additional functionality, such as conferencing, control of live calls, Interactive voice response (IVR), (text to speech),
 

کلمات کلیدی: کلید واژه ها: IP- PBX,VOIP, FXO/FXS SIP, H.323 ,, تلفن IP , QOS

عنوان بازدید
 1-1- تاریخچه اختراع تلفن 56
 2-1- تاریخچه تلفن در ایران 45
  فصل 2 : شبکه عمومی سوئیچ تلفن 46
|— 1-1- شبکه تلفن سنتی 42
|—|— 1-1-2- تلفن آنالوگ قدیمی 50
|—|— 2-1-2-سوئیچ تلفن 62
|—|— 3-1-2- اجزای یک شبکه تلفن 48
|— 2-2- شبکه عمومی سوئیچ تلفن 36
|—|— 1-2-2- ساختار شبکه عمومی سوئیچ تلفن 52
|— 3-2- مبادلات بخش خصوصی 26
|—|— 1-3-2- PBX (شرکت های بزرگ چگونه صحبت می کنند) 30
|—|— 2-3-2-سیستم های کلید ( شرکت های کوچک چگونه صحبت می کنند ) 31
|— 4-2- سامانه استاندارد شبکه تلفن سنتی: ( سوئیچینگ مداری) 34
|— 5-2- سامانه انتقال داده در شبکه اینترنت (سوئیچینگ پاکتی ) 33
|— 6-2- مراحل انتقال داده در شبکه اینترنت 34
|— 7-2- مهاجرت شبکه تلفن سنتی به سمت شبکه VOIP 37
 فصل 3 : رابط های آنالوگ و دیجیتال 27
|— 1-3- جایگزینی کابل های PBX 33
|—|— 1-1-3- خارج کردن کابل های قدیمی و قرار دادن جدید ها 31
|—|— 2-1-3- اتصال PBX به مسیریاب 28
|—|— 3-1-3- رابط آنالوگ E&M 25
|— 2-3- اتصال یک مسیر یاب به خط تلفن 25
|—|— 1-2-3- انواع گوناگون رابط های آنالوگ و دیجیتال برای مسیریاب 26
|— 3-3- درگاه FXS 24
|—|— 1-3-3- اتصالاتFXS 38
|— 4-3 - درگاه FXO 24
|—|— 1-4-3- خصوصیات FXO 29
|— 5-3- اتصال مسیریاب به یک مدار دیجیتال 27
|— 6-3- تکنولوژی ISDN 35
|—|— 1-6-3- رابط های دیجیتال E1/T1 25
 فصل چهارم معرفی تکنولوژی VOIP 35
|— 1-4 - تاریخچه 33
|—|— 1-1-4- VoIP چیست ؟ 36
|—|— 2-1-4-کاربرد VOIP 40
|—|— 3-1-4- VoIP چگونه کار می کند ؟ 27
|— 2-4- مزایای استفاده از VoIP نسبت به PSTN 29
|— 3-4- دلایل عدم استفاده از VOIP در ابعاد گسترده تا به امروز 31
|— 4-4- جایگاه VOIP در ایران و جهان 30
|—|— 1-4-4- وضعيت ارائه سرويس VOIP در ایران 32
|—|—|—  2-1-4-4- نمونه هایی از اجرا و پیاده سازی پروژه های VOIP 40
|—|— 2-4-4-روند گسترش VOIP در جهان 34
|—|—|— 1-2-4-4-تهدیدهای VOIP برای صنایع ارتباطی سنتی 29
|— 5-4 - نحوه ایجاد یک اتصال VoIP 32
|—|— 1-5-4- تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال 74
|—|— 2-5-4- فشرده سازی صدای دیجیتال 30
|— 6-4 - بررسی چند نوع فشرده سازی طول موج با کد های مختلف 29
|— 7-4-VAD چیست؟ 47
|— 8-4- انواع مکالمات با استفاده از VOIP 40
|— 9-4- اجزای سخت افزاری شبکه VOIP 28
 فصل 5 معرفی مرکز تلفن IP PBX 29
|— 1-5- تعویض سوئیچ قدیمی با مرکز تلفن IP PBX 23
|—|— 1-1-5-مرکز تلفن IP PBX 31
|—|— 2-1-5- کاربردها و مزایای مرکز تلفن نسل جدید 29
|—|— 3-1-5- فناوری NGN 29
|—|— 4-1-5- برخی از قابلیتهای و امکانات ویژه مرکز تلفن 25
|— 2-5- معرفی سرور مدیریت تماس سیسکو CCM 23
|—|— 1-2-5- رابط سرپرستی مدیریت تماس سیسکو 28
|—|— 2-2-5- سیستم پشتیبانی و ترمیم سیسسکو 27
|—|— 3-2-5- سرورهای همگرایی رسانه 27
|—|— 4-2-5- گروه بندی مدیریت تماس های سیسکو با هم 30
|—|— 5-2-5- قرار دادن مدیریت تماس های سیسکو در شبکه 34
 فصل 6 پروتکل های کنترل دروازه 29
|— 1-6- پروتکل های UDP و TCP 31
|—|— 1-1-6- صوت تحت UDP نهTCP 32
|— 2-6- پروتكل انتقال داده به صورت بلادرنگ RTP 38
|— 3-6- پروتکل کنترل داده به صورت بلادرنگ 37
|— 4-6- پروتکل های کنترل دروازه 31
|—|— 1-4-6- پروتکل H.323 35
|—|—|— 1-1-4-6- H.323و ارتباط آن با ساير استاندارد هاي خانواده H.32X 35
|—|—|— 2-1-4-6 – پروتكل هاي تعيين شده توسط H.323 40
|—|—|— 3-1-4-6- اجزای H.323 30
|—|— MGCP6-4--2پروتکل 33
|—|—|— 1-2-4-6- اجزای MGCP 35
|—|— 3-4-6- پروتکل SIP 41
|—|—|— 1-3-4-6- معماری SIP 44
|—|—|—  2-3-4-6-آدرس دهی در SIP 73
|— 5-6- مقایسه پروتکل های H323 و SIP 37
 فصل 7 انواع تلفن ها در شبکه VOIP 27
|—  1-7- انواع تلفن ها در شبکه VOIP 29
|—|— 1-1-7- تلفن های IP 28
|—|— 2-1-7 کدک های صوتی در تلفن های IP 35
|—|— 3-1-7- چند نمونه خاص از تلفن های IPسیسکو 32
|—|— 4-1-7 -معرفی محصول VT Advantage جهت افزودن تصویر به تماس های صوتی 30
|—|— 5-1-7- ویژگی های تلفن های IP 28
|— 2-7- تلفن های آنالوگ 27
|— 3-7-تلفن های IP نرم افزاری 30
|— 4-7- ارتباط دهندهIP سیسکو 28
 فصل 8 امنیت صدا در شبکه VOIP 31
|— 1-8- امنیت صدا 29
|—|— 1-1-8- تهاجم 26
|—|— 2-1-8- انواع تهدیدات صوتی درشبکه VOIP 41
|— 2-8- روش های نفوذ هکر ها به شبکه VOIP 27
|— 3-8- معرفی تکنولوژی ایمن زیر ساخت ها برای محافظت سیستم های صوتی مبتنی بر VOIP 24
|—|— 1-3-8- شبکه مجازی 29
|— 4-8- روش های کلی محافظت از سیستم صوتی در زمان استفاده از سرویس VOIP 27
|— 5-8 -نقص هاي سیستم VOIP 30
|— 6-8- ايمن سازي VoIP خود 28
|— 7-8- توسعه ي طراحي شبکه ي مناسب 24
|— 9-8- آزمایش خطرپذيري در حوزه ي گسترش VoIP 30
 فصل 9 کیفیت صدا درشبکه VOIP 26
|— 1-9- کیفیت در VOIP 30
|—|— 1-1-9-اندازه گیری کیفیت صوت 29
|— 2-9- QOS 24
|—|— 1-2-9- پهنای باند موثر 31
|—|— 2-2-9- گروه های QOS 27
|—|— 3-2-9- مکانیزم های QOS 26
 فصل 10 معرفی سرویس دهنده Skype 26
|— 1-10- skype 23
|—|— 1-1-10- ویژگی های اسکایپ 31
|—|— 2-1-10- وسایل و برنامه های کاربردی برای کلاینت 22
|—|— 3-1-10- سیستم و نرم افزار 30
|—|— 4-1-10- کنترل و بازیابی پروتکل 23
|—|— 5-1-10- کدک های صوتی و تصویری 30
|—|— 6-1-10- کلاینت 28
 نتیجه گیری و پیشنهادات 29
 فهرست منابع 30

 

دفعات بازدید: 1760
 
صفحه اصلی
آشنایی با گروه کامپیوتر
پروفایل و محتوای درس
آئین نامه و مقررات
چکیده پایان نامه ها
کمیته های آموزشی
آمار و اطلاعات
راهنما
پیوندهای مفید
برنامه کلاسی
Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: 31 تیر 1397 ساعت: 12:41:06
can't open file