یکشنبه 29 مهر 1397 | Sunday 21 st of October 2018 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
عنوان فارسی: بررسی مراکز تلفن نسل جدید مبتنی بر انتقال صدا و تصویر روی شبکه
عنوان انگلیسی: Review of The new generation of call centers Based on Voice and Video Transmission Over TCP/IP Network
دانشجو: ظهورکاری اتنا
استاد راهنما: كريم ملك خسروي
استاد دفاع: نامشخص
تاریخ ارائه: اسفند 1390
مقطع تحصیلی: کارشناسی
دانشگاه: دانشگاه پیام نور مشهد
موضوعات مرتبط: تحقیقاتی | فناوری اطلاعات | شبکه | مدیریت |
رشته های مرتبط: علوم کامپیوتر | مهندسی فناوری اطلاعات |
تاریخ قرار گیری در سایت: 27 خرداد 1391 ساعت: 16:31:53
تعداد بازدید: 3829 بازدید
چکیده فارسی: مرکز تلفن IP- PBX (Privet Branch Exchanges) یک سیستم تلفنی طراحی شده برای انتقال صدا و تصویر روی شبکه داده ها(TCP/IP) می باشد و در تقابل با شبکه عمومی سوئیچ تلفن PSTN (Public SwitchedTelephone Network) قرار دارد. دروازه های اطلاعاتی VOIP ( Voice Over IP/ انتقال صوت روی پروتکل ای پی) می توانند با PBX سنتی ترکیب شوند و از لحاظ عملکردی قادرند که شرکت های تجاری را ترغیب به استفاده از اینترانت مدیریت شده ی خود, برای کمک به کاهش هزینه های راه دور نمایند. و از منافع شبکه ی ساده برای انتقال صدا و داده استفاده کنند. که باعث صرفه جویی در هزینه ها, افزایش تحرک پذیری و بالا رفتن افزونگی می گردد. IP- PBX می تواند هم به عنوان شی ء سخت افزاری عمل کند یا به صورت مرکز تلفن مجازی, یک سیستم نرم افزاری به حساب اید. از انجا که بخش عمده ای از قابلیت های IP- PBX در قالب نرم افزاری ارائه شده است, باعث می شود که محصولی ارزان شمرده شود و از لحاظ عملکردی می توان قابلیت های بیشتری را به ان افزود, از جمله: کنفرانس تلفنی – کنترل تماس های زنده – تلفن گویای تعاملی(IVR) – تبدیل متن به گفتار و ... .
چکیده انگلیسی: An IP (Internet Protocol) PBX (Private branch exchange) is a business telephone system designed to deliver voice or video over a data network and interoperate with the normal Public Switched Telephone Network (PSTN). VoIP (Voice over Internet Protocol) gateways can be combined with traditional PBX functionality enabling businesses to use their managed intranet to help reduce long distance expenses, enjoy the benefits of a single network for voice and data which in most cases give greater cost savings, greater mobility, and increased redundancy. An IP-PBX can exist as a hardware object, or virtually, as a software system. Because a major part of IP PBX functionality is provided in software, it is relatively inexpensive and makes it easy to add additional functionality, such as conferencing, control of live calls, Interactive voice response (IVR), (text to speech),
کلمات کلیدی: کلید واژه ها: IP- PBX,VOIP, FXO/FXS SIP, H.323 ,, تلفن IP , QOS
عنوان بازدید
 1-1- تاریخچه اختراع تلفن 1017
 2-1- تاریخچه تلفن در ایران 926
  فصل 2 : شبکه عمومی سوئیچ تلفن 858
|— 1-1- شبکه تلفن سنتی 868
|—|— 1-1-2- تلفن انالوگ قدیمی 901
|—|— 2-1-2-سوئیچ تلفن 1012
|—|— 3-1-2- اجزای یک شبکه تلفن 833
|— 2-2- شبکه عمومی سوئیچ تلفن 1035
|—|— 1-2-2- ساختار شبکه عمومی سوئیچ تلفن 1055
|— 3-2- مبادلات بخش خصوصی 807
|—|— 1-3-2- PBX (شرکت های بزرگ چگونه صحبت می کنند) 872
|—|— 2-3-2-سیستم های کلید ( شرکت های کوچک چگونه صحبت می کنند ) 793
|— 4-2- سامانه استاندارد شبکه تلفن سنتی: ( سوئیچینگ مداری) 839
|— 5-2- سامانه انتقال داده در شبکه اینترنت (سوئیچینگ پاکتی ) 964
|— 6-2- مراحل انتقال داده در شبکه اینترنت 815
|— 7-2- مهاجرت شبکه تلفن سنتی به سمت شبکه VOIP 888
 فصل 3 : رابط های انالوگ و دیجیتال 791
|— 1-3- جایگزینی کابل های PBX 771
|—|— 1-1-3- خارج کردن کابل های قدیمی و قرار دادن جدید ها 802
|—|— 2-1-3- اتصال PBX به مسیریاب 707
|—|— 3-1-3- رابط انالوگ E&M 740
|— 2-3- اتصال یک مسیر یاب به خط تلفن 719
|—|— 1-2-3- انواع گوناگون رابط های انالوگ و دیجیتال برای مسیریاب 772
|— 3-3- درگاه FXS 751
|—|— 1-3-3- اتصالاتFXS 782
|— 4-3 - درگاه FXO 755
|—|— 1-4-3- خصوصیات FXO 751
|— 5-3- اتصال مسیریاب به یک مدار دیجیتال 741
|— 6-3- تکنولوژی ISDN 991
|—|— 1-6-3- رابط های دیجیتال E1/T1 897
 فصل چهارم معرفی تکنولوژی VOIP 801
|— 1-4 - تاریخچه 849
|—|— 1-1-4- VoIP چیست ؟ 922
|—|— 2-1-4-کاربرد VOIP 933
|—|— 3-1-4- VoIP چگونه کار می کند ؟ 823
|— 2-4- مزایای استفاده از VoIP نسبت به PSTN 991
|— 3-4- دلایل عدم استفاده از VOIP در ابعاد گسترده تا به امروز 907
|— 4-4- جایگاه VOIP در ایران و جهان 834
|—|— 1-4-4- وضعیت ارائه سرویس VOIP در ایران 1223
|—|—|—  2-1-4-4- نمونه هایی از اجرا و پیاده سازی پروژه های VOIP 877
|—|— 2-4-4-روند گسترش VOIP در جهان 897
|—|—|— 1-2-4-4-تهدیدهای VOIP برای صنایع ارتباطی سنتی 957
|— 5-4 - نحوه ایجاد یک اتصال VoIP 1250
|—|— 1-5-4- تبدیل سیگنال انالوگ به دیجیتال 6549
|—|— 2-5-4- فشرده سازی صدای دیجیتال 1980
|— 6-4 - بررسی چند نوع فشرده سازی طول موج با کد های مختلف 1566
|— 7-4-VAD چیست؟ 1570
|— 8-4- انواع مکالمات با استفاده از VOIP 1485
|— 9-4- اجزای سخت افزاری شبکه VOIP 1429
 فصل 5 معرفی مرکز تلفن IP PBX 1074
|— 1-5- تعویض سوئیچ قدیمی با مرکز تلفن IP PBX 874
|—|— 1-1-5-مرکز تلفن IP PBX 852
|—|— 2-1-5- کاربردها و مزایای مرکز تلفن نسل جدید 745
|—|— 3-1-5- فناوری NGN 795
|—|— 4-1-5- برخی از قابلیتهای و امکانات ویژه مرکز تلفن 824
|— 2-5- معرفی سرور مدیریت تماس سیسکو CCM 858
|—|— 1-2-5- رابط سرپرستی مدیریت تماس سیسکو 787
|—|— 2-2-5- سیستم پشتیبانی و ترمیم سیسسکو 722
|—|— 3-2-5- سرورهای همگرایی رسانه 749
|—|— 4-2-5- گروه بندی مدیریت تماس های سیسکو با هم 720
|—|— 5-2-5- قرار دادن مدیریت تماس های سیسکو در شبکه 967
 فصل 6 پروتکل های کنترل دروازه 816
|— 1-6- پروتکل های UDP و TCP 902
|—|— 1-1-6- صوت تحت UDP نهTCP 1030
|— 2-6- پروتکل انتقال داده به صورت بلادرنگ RTP 1892
|— 3-6- پروتکل کنترل داده به صورت بلادرنگ 1335
|— 4-6- پروتکل های کنترل دروازه 1125
|—|— 1-4-6- پروتکل H.323 1222
|—|—|— 1-1-4-6- H.323و ارتباط ان با سایر استاندارد های خانواده H.32X 1031
|—|—|— 2-1-4-6 – پروتکل های تعیین شده توسط H.323 1299
|—|—|— 3-1-4-6- اجزای H.323 963
|—|— MGCP6-4--2پروتکل 1054
|—|—|— 1-2-4-6- اجزای MGCP 944
|—|— 3-4-6- پروتکل SIP 1129
|—|—|— 1-3-4-6- معماری SIP 1287
|—|—|—  2-3-4-6-ادرس دهی در SIP 1446
|— 5-6- مقایسه پروتکل های H323 و SIP 2047
 فصل 7 انواع تلفن ها در شبکه VOIP 1062
|—  1-7- انواع تلفن ها در شبکه VOIP 902
|—|— 1-1-7- تلفن های IP 800
|—|— 2-1-7 کدک های صوتی در تلفن های IP 1105
|—|— 3-1-7- چند نمونه خاص از تلفن های IPسیسکو 807
|—|— 4-1-7 -معرفی محصول VT Advantage جهت افزودن تصویر به تماس های صوتی 743
|—|— 5-1-7- ویژگی های تلفن های IP 943
|— 2-7- تلفن های انالوگ 756
|— 3-7-تلفن های IP نرم افزاری 714
|— 4-7- ارتباط دهندهIP سیسکو 704
 فصل 8 امنیت صدا در شبکه VOIP 769
|— 1-8- امنیت صدا 799
|—|— 1-1-8- تهاجم 736
|—|— 2-1-8- انواع تهدیدات صوتی درشبکه VOIP 1154
|— 2-8- روش های نفوذ هکر ها به شبکه VOIP 932
|— 3-8- معرفی تکنولوژی ایمن زیر ساخت ها برای محافظت سیستم های صوتی مبتنی بر VOIP 714
|—|— 1-3-8- شبکه مجازی 740
|— 4-8- روش های کلی محافظت از سیستم صوتی در زمان استفاده از سرویس VOIP 676
|— 5-8 -نقص های سیستم VOIP 696
|— 6-8- ایمن سازی VoIP خود 715
|— 7-8- توسعه ی طراحی شبکه ی مناسب 722
|— 9-8- ازمایش خطرپذیری در حوزه ی گسترش VoIP 696
 فصل 9 کیفیت صدا درشبکه VOIP 689
|— 1-9- کیفیت در VOIP 714
|—|— 1-1-9-اندازه گیری کیفیت صوت 924
|— 2-9- QOS 735
|—|— 1-2-9- پهنای باند موثر 949
|—|— 2-2-9- گروه های QOS 827
|—|— 3-2-9- مکانیزم های QOS 963
 فصل 10 معرفی سرویس دهنده Skype 745
|— 1-10- skype 726
|—|— 1-1-10- ویژگی های اسکایپ 847
|—|— 2-1-10- وسایل و برنامه های کاربردی برای کلاینت 665
|—|— 3-1-10- سیستم و نرم افزار 665
|—|— 4-1-10- کنترل و بازیابی پروتکل 699
|—|— 5-1-10- کدک های صوتی و تصویری 699
|—|— 6-1-10- کلاینت 693
 نتیجه گیری و پیشنهادات 821
 فهرست منابع 1156
Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26