شنبه 14 تیر 1399 | Saturday 4 th of July 2020 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
4-4- تعاریف(مدیریت سیستم)

بخش تعاریف سیستم اطلاعات پایه سیستم در بخش پذیرش به حساب می اید که شامل بخشهای تعریف بخشهای مرکز، پزشکان،پرسنل،رادیوگرافی های مرکز، بیمه ها، جوابهای اماده،اطلاعاتی در مورد خود مرکز میباشد که هرکدام را توضیح خواهیم داد.

- تعریف پرسنل:تعریف پرسنل جدید برای سیستم از طریق این قسمت از برنامه وتوسط مدیر سیستم صورت می گیرد.بعد از کلیک بر روی منوی پرسنل صفحه ای مانند زیر مشاهده می کنید.

شکل 4-7- صفحه پرسنل

شکل4-7- صفحه پرسنل

در این صفحه تمامی اطلاعات مربوط به یک فرد را می بایست تعیین نمایید.در این فرم بعد زدن دکمه جدید اطلاعات پرسنل را وارد وسپس ذخیره مینمایید در این فرم فیلدهای شماره کارمندی،نام ونام خانوادگی مهم وباید پر شود وگرنه با پیغامی از سیستم مبنی بر پرکردن مواجه خواهید شد .در لیست پایین هم با انتخاب هر شخص تمام اطلاعات ان در فیلدهای بالا ظاهر میشود تا بتوانید از انجا اطلاعات شخص را ویرایش ویا حذف کنید.

- تعریف شرکت بیمه:

این قسمت از نرم افزار برای تعریف شرکت بیمه جدید توسط مدیر سیستم ایجاد شده است.

بعداز ورود در قسمت تعاریف وسپس بیمه ها صفحه ای همانند زیر نمایان می گردد.

شکل 4-8- صفحه ایجاد بیمه

 

شکل4-8- صفحه ایجاد بیمه

بدلیل اهمیت فیلدهای ان را شرح میدهیم.

نام بیمه:دراین فیلد میبایست نام بیمه اصلی یعنی همان شرکت بیمه ای که قصد تعریف ان را داریم ذکر شود.

زیرگروه:دراین فیلد باید زیرگروهی را که سازمان بیمه اصلی به ان تعلق دارد را مشخص کنیم.

بیمه مکمل:دراین فیلد نیز باید نام بیمه ای را که به عنوان بیمه مکمل ازبیمه در حال تعریف پشتیبانی میکند را ذکر نماییم.مثلا بیمه اصلی=تامین اجتماعی،زیرگروه=خدمات درمانی،وبیمه مکمل بیمه دانا میتواند یکی از تعاریف ما برای بیمه باشد.

سهم سازمان(فرانشیز):دراین قسمت سهم بیمه به درصد ذکر میشود.مثلا چنانچه شرکت بیمه از هر صد تومان مبلغ خدمات انجام شده برای بیمار مبلغ هفتاد تومان را بپردازد سهم بیمه با عدد70 ذکر میشودکه به معنای هفتاد درصد خواهد بود.

در این قسمت کد بیمه ونام بیمه ودرصد ان مهم وباید پر شود.

برای ویرایش وحذف چنانچه اطلاعات قبلی ناقص باشد همانند قسمت قبل باید نام بیمه را از لیست پایین انتخاب کرد ، توجه کنیم در این قسمت بیمه ازاد قابل حذف نمیباشد همچنین برای دوری از مشکلات هنگام گزارشگیری بیمه هایی که بیمار توسط ان پذیرش شده است نیز قابل حذف نمی باشد

- تعریف تکنیک:

      این بخش از مدیریت سیستم جهت اضافه ویا کم نمودن وهمچنین ویرایش تکنیکهای مورد استفاده در کلینیک است.تمام قسمتهای این بخش همانند بخش پیشین است به اضافه امکان جستجو تکنیک ویا تکنیکهای مورد نظروچاپ انها. درواقع این بخشها صرفا جهت اطلاع مدیر از نرخهای مرکزوحتی تبلیغات برروی تکنیکها می باشد.

شکل 4-9- تعریف خدمات مرکز

 

شکل4-9- تعریف خدمات مرکز

 - جوابهای پیش فرض:

      در این بخش مدیر برای صرفه جویی در زمان از قبل جوابهای رادیوگرافی ویا سونوگرافی را بر حسب موضوع طبقه بندی وتعریف کرده است.اطلاعات این بخش صرفا برای بخش جوابدهی بیمار میباشد.

شکل 4-10- صفحه جوابدهی پیش فرض

شکل4-10- صفحه جوابدهی پیش فرض

 نحوه استفاده ازدیگر بخشهایی که در بخش تعاریف وجود دارد همانند بخشهای قبل میباشد ودر اینجا اورده نشده است.

  

Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26