پنج شنبه 10 فروردین 1396 | Thursday 30 th of March 2017 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
1-3- اهداف کاربردی هوش تجاری در سازمان‌ها

در این بخش به بیان مواردی می‌پردازیم که در بسیاری از سیستم‌های پیاده سازی شده هوش تجاری به عنوان اهداف سیستم معرفی می‌شوند:

•تعیین گرایش‌های تجاری سازمان

•تحلیل عمیق سازمان

•پیش بینی وضعیت بازار و بالا بردن توانایی رقابتی سازمان در بازار

•بالا بردن میزان سود‌دهی سازمان

•تنظیم قیمت‌ها به نحو مطلوب

•بالا بردن میزان فروش

•کاهش هزینه‌ها

•تحلیل سبد خرید

•بالا بردن میزان رضایت مشتری

•شناسایی مشتری‌های دائمی و حفظ انها

•تحلیل‌های مورد نیاز برای تقسیم‌بندی مشتری

•بالارفتن کارایی سازمان در انجام امور داخلی

•قابلیت زمان بندی امور در سازمان به صورت دقیق

•توانایی استفاده مناسب منابع اطلاعاتی موجود در سازمان

•استاندارد‌سازی و ایجاد سازگازی بین ساختارهای سازمان

•توانایی فراهم‌کردن اطلاعات با کیفیت بالا

•ایجاد توانایی اتخاد تصمیم‌های سریع در سازمان

•تشخیص زودهنگام خطرات و فرصت‌ها

هوش تجاری به ردگیری منشا اصلی فاکتور‌های حیاتی کارایی یک سازمان کمک می‌کند.
اغلب اهداف ذکر شده فوق، دارای رویکرد کاربردی هستند. همان‌طور که قبلا هم ذکر شد، هوش تجاری علاوه بر این اهداف کاربردی برخی اهداف مهم زیرساختی هم دارد. این اهداف در سازمان بیشتر مربوط به ایجاد یک بستر Frameworkو معماری باثبات، قابل گسترش، تعامل‌پذیر و منعطف است که امکان به کارگیری فناوری‌های نوین تجاری را در سازمان فراهم می‌کند.

  

Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26