پنج شنبه 10 فروردین 1396 | Thursday 30 th of March 2017 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
2-7-3- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریان

مبنای مدیریت ارتباط با مشتری ارزشی است که به مشتری ارائه می‌گردد و این ارزش، چیزی است که مشتری درک مثبتی از ان دارد. این ارزش می‌تواند مزایایی را به شکل‌های زیر برای مشتری فراهم سازد:
تضمین کیفیت، ایجاد تصور مثبت در قبال محصول، افزایش قابلیت اطمینان، ضمانت مرتبط با علامت مشخصه محصول که از طریق برنامه‌های بازاریابی حاصل می‌شود.

در یک مطالعه موردی که به مزایای حفظ ارتباط با مشتری توجه شده، مزایای مشتریان از ایجاد ارتباط در سه طبقه به شرح ذیل ارائه گردیده است:

  • اطمینان: کاهش سردرگمی، اطمینان به ارائه‌دهنده خدمات و احساسی اکنده از اعتماد به او
  • مزایای اجتماعی: متمایز کردن مشتریان، اشنایی مشتریان با کارکنان و توسعه روابط دوستانه با مشتریان
  • بهره‌مندی از خدمات بیشتر: خدمات اضافی، قیمت‌های ویژه و اولویت بالاتر نسبت به دیگر مشتریان

البته باید توجه داشت که مشتریان متفاوتند. در نتیجه ارزش روابط و نوع رابطه برقرار شده با انان نیز متفاوت است که این امر باید در ایجاد ارتباط مدنظر قرار گیرد. 

Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26