پنج شنبه 3 فروردین 1396 | Thursday 23 rd of March 2017 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
2-7-4- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمان‌ها

مد نظر قرار دادن مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند مزایای بی‌شماری برای سازمان‌ها فراهم کند که در ادامه به برخی از انها اشاره می‌شود:

  • از انجا که یکی از مهم‌ترین دارایی یک سازمان مشتریان ان هستند، با استفاده از این رویکرد، حفظ مشتریان فعلی و ترغیب انان به خریدهای مجدد، زمینه‌ساز بقای سازمان است که هدف اصلی هر سازمانی است.
  • از جنبه دیگر، با ورود فناوری اطلاعات به سازمان‌ها زیر چتر مدیریت ارتباط با مشتری، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا سازمان ها به سمت سازمان‌های هوشمند و دانش‌محور حرکت کنند و با به‌کارگیری نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، هزینه‌های پردازش اطلاعات را کاهش دهند و ارتباطات با مشتریان در زمان کمتر و با سرعت بیشتری صورت گیرد که نتیجه نهایی ان، افزایش قدرت رقابتی سازمان در محیط پرتلاطم امروزی است.
  • مزیت دیگر این است که مدیریت ارتباط با مشتری، با جمع اوری اطلاعات کامل مشتریان در یک پایگاه داده، امکان طبقه‌بندی مشتریان را براساس راهبردها و معیارهای سازمان فراهم می‌سازد، که این می‌تواند هدف مدیریت ارتباط با مشتری را تسهیل کند. شاید هدف این باشد که مؤسسات برای افزایش ارزش دارایی سهام‌داران و ذی‌نفعان به وجود می‌ایند، لذا حذف مشتریان غیرسوداور می‌تواند منجر به افزایش سود و کاهش هزینه در سازمان‌ها شود مگر این که ملاحظاتی در این میان وجود داشته باشد.

  

Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26