یکشنبه 1 مرداد 1396 | Sunday 23 rd of July 2017 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
2-9-2- عامل‌های نرم‌افزاری در خرید اینترنتی

یکی از کاربرد‌های عامل‌های نرم‌افزاری در تجارت الکترونیک، بررسی مدل رفتار خرید مشتری و سپس ارائه پیشنهاداتی از جمله ارائه تبلیغات اختصاصی، بیان محصولات مورد علاقه مشتری، راهنمایی برای انتخاب عرضه‌کننده مناسب است. توجه به نحوه فرایند خرید هر مشتری و ذخیره فعالیت‌های او از جمله کلیک‌ها، جستجوها، مطالعه کاتالوگ‌ها و... اطلاعات بسیار ارزشمندی را در مورد علایق و اولویت‌های مشتری در اختیار فروشگاه می‌گذارد و این امکان را مهیا می‌سازد تا با بررسی و تحلیل این موارد در مراجعه بعدی مشتری، فضای فروشگاه را به گونه‌ای مطابق با نیازها و اولویت‌های او خصوصی سازد، تا علاوه بر ایجاد علاقه و ارتباط خاص با مشتری، فرایند خرید را برای او به طور بهینه و در وقت کم مهیا کند. عامل‌های هوشمند نرم‌افزاری از ابتدایی‌ترین بخش این فرایند، یعنی ذخیره اطلاعات شخصی هر فرد تا مرحله بررسی و انالیز و در نهایت ایجاد توصیه و محیط خصوصی‌شده به فرد، بسیار سودمند هستند.

عامل‌ها اجزای کلیدی سیستم‌های تجارت الکترونیک و سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر اینترنت هستند. اما هنوز نفوذ عامل‌های هوشمند در این سیستم‌ها عمومی نشده‌است، ولی انتظار می‌رود که با تحقیقات گسترده‌ای که در این مورد و کاربردهای ان در تجارت الکترونیک و سیستم‌های اطلاعاتی در حال انجام است، این عامل‌ها به طور کامل در شناسایی مشتریان، ارائه توصیه‌های خرید، انجام مناقصات و حراج‌های الکترونیک و سایر فرایندهای خرید و فروش تجارت الکترونیک گسترش یابند.

  

Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26