یکشنبه 28 آبان 1396 | Sunday 19 th of November 2017 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
4-1-5- برنامه وبی مدیریت گزارش

برنامه مدیریت گزارش امکان مدیریت و مشاهده گزارش‌ها را در اختیار قرار می‌دهد. از طریق واسط کاربر برنامه مدیریت گزارش، می‌توان سلسله مراتب گزارش‌ها را دید، گزارشی را انتخاب کرد، خروجی گزارش انتخاب شده را مشاهده کرد و ان را به یکی از قالب‌های مورد پشتیبانی مدیر گزارش (مثل HTML، اکسل، TIFF، PDF، فایل‌های CVSو XML) صادر نمود همچنین می‌توان عملیات مدیریتی لازم (مثل مدیریت منابع داده، مدیریت پارامترها، مدیریت خاصیت‌های مربوط به نحوه اجرا و اشتراک) را بر روی گزارش‌ها انجام داد.

با استفاده از مدیر گزارش می‌توان سه قابلیت مهم سرویس‌های گزارش‌گیری، یعنی استفاده از حافظه نهان[1]، تصویربرداری از گزارش[2]و اشتراک[3]را مدیریت کرد. این سه قابلیت را در زیر شرح داده‌ایم:

  • استفاده از حافظه نهان: امکان افزایش سرعت اجرای گزارش‌ها را فراهم می‌کند. با فعال‌کردن حافظه نهان، گزارش‌ها در اولین بار اجرا، درون حافظه نهان قرار می‌گیرند و از ان پس به جای پایگاه داده‌های SSRS، از حافظه نهان بازیابی می‌شوند.
  • تصویر گزارش: یک تک عکس از وضعیت چیدمان و داده‌های گزارش دریک لحظه زمانی مشخص است. اجرای گزارش‌های بزرگ (که حاوی داده‌های حجیم هستند)، مستلزم صرف منابع زیادی است. با تهیه تصویر Snapshotاز یک گزارش، در دفعات بعدی که کاربران مختلف، گزارش را اجرا می‌کنند، این منابع مصرف نخواهد شد و تنها همان تصویر، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به‌کارگیری تصویر یک گزارش، امکان مشاهده تاریخچه و سیر تغییرات ان در طول زمان را نیز فراهم می‌کند.
  • اشتراک: امکان تحویل یک گزارش در زمان‌های مشخص، به محل‌های مشخص (مثل یک ادرس ایمیل یا جایی در یک سیستم فایل یا نقاط تحویل دیگری که توسط برنامه‌های کاربردی تعریف می‌شوند) را فراهم می‌کند مثلا می‌توان در اغاز هر ماه گزارش عملکرد هر واحد سازمانی را به صورت خودکار برای مدیران همه واحدها ارسال کرد. در سرویس‌های گزارش‌گیری دو نوع اشتراک وجود دارند:
  • اشتراک استاندارد که به صورت ایستا برای یک یا چند کاربر تعریف می‌شود و می‌تواند توسط همان کاربران مدیریت شود.
  • اشتراک داده-محور که در ان لیست مشترکین گزارش به صورت پویا در قالب‌های سفارشی قرار دارد، این نوع اشتراک به خصوص وقتی لیست و مشخصات مشترکین در طول زمان متغیر است، مفید می‌باشد مثلا می‌توان گزارش فروش ماهانه هزاران فروشنده را در ابتدای ماه بعد، به صورت خودکار تولید و برای تک تک انها ارسال کرد حتی می‌توان قالب هر گزارش را به سفارش‌گیرنده ان تعیین‌کرد و مثلا برای برخی افراد گزارش‌های HTMLو برای برخی دیگر، گزارش‌های PDFفرستاد. به این ترتیب به جای ایجاد و مدیریت هزاران اشتراک مستقل، می‌توان تنها یک اشتراک داده-محور ساخت و از طریق ان و بر مبنای داده‌های پویا ارسال نتایج گزارش را به هزاران گیرنده مدیریت کرد.

این اشتراک نام و ادرس گیرندگان قالب درخواستی انان و داده‌هایی که باید برای هر کدام ارسال شوند را با انجام پرسش بر روی پایگاه داده، به دست می‌اید.

 



[1]Caching

[2]Report Snapshots

[3]Subscription 

Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26