جمعه 4 فروردین 1396 | Friday 24 th of March 2017 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
4-1- بخش مدیریت

در سیستم ایمیل مبتنی بر وب امکان ورود و استفاده از سیستم برای کاربر در صورتی فراهم می شود که قبلا توسط مدیریت یک ایمیل برای کاربر ایجاد شده باشد که ایجاد کاربری جدید توسط بخش مدیریت انجام می شود ابتدا مدیریت با استفاده از نام کاربری خود mailadmو کلمه عبور که 1234 در نظر گرفته شده است وارد بخش مدیریت می شود .

شکل 4-1- صفحه ورودی بخش مدیریت

شکل 4-1- صفحه ورودی بخش مدیریت

بعد از ورود به صفحه مدیریت کاربر برای افزایش امنیت بخش مدیریت  قادر به تغییر کلمه عبور خود می باشد و باید در حفظ امنیت کلمه عبور خود دقت لازم را مبذول دارد.

شکل 4-2- تغییر کلمه عبور مدیریت

شکل 4-2- تغییر کلمه عبور مدیریت

وظیفه اصلی مدیریت ایجاد و حذف کاربران است که با کلیک بر روی منوی کاربران وارد این بخش شده و می تواند کاربر جدیدی ایجاد کرده یا کاربری که قبلا ایجاد شده را حذف کرده یا وی را فعال یا غیر فعال نماید که در صورت غیر فعال بودن اجازه ورود و دسترسی به ایمیل کاربر از وی گرفته می شود و در صورت فعال کردن مجددا می تواند به ان دسترسی یابد. (در شکل 4-3- کاربر با نام احمدی غیر فعال می باشد.)

شکل 4-3- مشخصات کاربران

با کلیک بر روی کاربر جدید، مدیر قادر به ایجاد یک کاربری جدید می باشد مدیر موظف است گزینه های که با ستاره علامت گذاری شده اند  را حتما تکمیل نمایید در زیر به توضیح بعضی از فیلدهای که باید توسط مدیر تکمیل شود می پردازیم :

  • وارد کننده و خارج کننده ایمیل : در این فیلد کاربر می تواند موقعیت اتصال خود به سرور را مشخص کند که ارتباط می تواند به صورت میزبان داخلی [1] باشد که شما می توانید این کار را در رایانه شخصی خود انجام دهید و سیستم ایمیل مبتنی بر وب را بر روی  هاست داخلی خود ست نمایید یا می توانید از طریق ان با سرویس دهنده جیمیل خود در ارتباط باشید که البته در این صورت حتما باید به اینترنت متصل باشید[2] . لازم به ذکر است که در مورد سرویس دهنده یاهو نیز این قابلیت مشروط به رایگان نبودن ایمیل شما امکان پذیر می باشد.
  • پورت وارد کننده و خارج کننده ایمیل : پورت وارد کننده ایمیل در حالت هاست داخلی و در حالتی که از پروتکل POP3برای دریافت ایمیل استفاده شود 110 می باشد و در مورد پورت خارج کننده ایمیل که از پروتکل ارسال ایمیل[3] برای این منظور استفاده می شود پورت 25 می باشد[4] .
  • ادرس ایمیل : در صورتی که از هاست داخلی استفاده می نمایید لازم است که ادرس ایمیل خود را به صورت تعریف کنید.
  • استفاده از نام مختصر : در صورتی که این گزینه انتخاب شود شما می توانید از نام مختصر افراد برای ارسال ایمیل به انها استفاده نمایید.
  • حذف پیام های رسیده از روی سرور: توصیه می شود که این گزینه را انتخاب نکنید چون در صورت انتخاب این گزینه ایمیل های که به صندوق پستی شما منتقل شده اند بعد از اینکه شما ان را مطالعه کردید به صورت خودکار از داخل صندوق پستی شما حذف می شوند.
  • حذف پیام ها از روی سرور : این گزینه شامل دو قسمت می باشد که گزینه اول پیام ها را پس از یک مدت زمان مشخص که در حالت پیش فرض 7 روز در نظر گرفته و شما در صورت تمایل می توانید ان را تغییر دهید از روی سرور پاک می کند و در گزینه دوم پیام ها پس از حذف از سطل زباله از روی سرور پاک می شوند که انتخاب این گزینه نسبت به سایر موارد بیشتر توصیه می شود.
  • اجازه انجام تغییرات کاربری : در صورت انتخاب این گزینه کاربری که ایجاد شده است پس از ورود به ایمیل خود قادر خواهد بود مشخصات کاربری خود را تغییر دهد.

 

شکل 4-4- ایجاد کاربری جدید

 


[1]localhost

[2]  برای ارتباط با سرویس دهنده جیمیل لازم است که در وارد کننده ایمیل imap.gmail.comو در خارج کننده ایمیل smtp.gmail.comرا وارد نمایید.

[3]SMTP

[4] درمورد جیمیل می توانید برای پورت وارد کننده ایمیل از پورت 995 و برای پورت خارج کننده ایمیل از پورت 465 استفاده نمایید. 

Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26